Tamarina RECENZIJA filma “INTERSTELLAR” (2014.)

Obično kad je riječ o science fiction filmovima, nisam previše oduševljena i prilično se ograničavam. Ali Interstellar me apsolutno oduševio. Film je snimljen 2014. godine, a režirao ga je Christopher Nolan koji iza sebe broji niz zavidno dobrih filmova: “Memento”, “Batman begins”, “The Prestige”, “Inception”, “The Dark Knight Rises”… Glavne uloge odigrali su  Matthew McConaughey i Anne Hathaway.

Radnja filma smještena je dijelom na Zemlji, dijelom u svemiru. Nakon što je Zemlju pogodila pošast i uništila sve zasjeve, pojavio se nedostatak hrane i posada je krenula u svemir tražiti novi planet kojeg bi ljudska vrsta mogla nastaniti. Ovo ne zvuči previše uzbudljivo, ali čekajte zaplet.

U Cinestaru, film je, zbog dužine, podijeljen na dva dijela između kojeg je pauza od 15 minuta. Nemojte pobjeći za vrijeme pauze jer je drugi dio filma mindblowing. Vrlo inteligentan film, jedan od onih za koje se zapitate mogu li stvarno biti istina. Nakon objašnjenja o stanju na Zemlji i uvodu u ekspediciju, posada se zaputila na daleko putovanje do određene novootkrivene galaksije.

Ono što je film učinilo impresivnim je dolaženje do zaključaka kako je moguće putovati kroz prostor i vrijeme. Odlično je opisano, ali i prikazano vrijeme kao nova dimenzija. Oni koji se malo više razumiju u fiziku, lakše će shvatiti logiku iza pretpostavki. Svemir je neistražen i u filmu nam je ponuđena jedna od mogućih alternativa koje možemo susresti u budućnosti kada nam se tehnologija razvije dovoljno. Sve se temelji na već postojećim pravilima fizike i matematike s kojima smo upoznati, ali ne možemo otići dovoljno daleko u svemir da nađemo nove planete, galaksije, crne rupe, drukčiju dimenziju vremena i slično da bi mogli ta pravila primjeniti na novootkrivene pojave.

Prvi dio filma bi vas mogao uspavati, ali zato će vas drugi definitivno probuditi. Nakon filma razmišljat ćete je li to što se upravo vidjeli izvedivo i moguće. Pogledajte ga.