Recenzija knjige: Voda za slonove

Voda za slonove roman je koji će jednom zauvijek odgovoriti na pitanje svakome tko se je barem jedanput u životu zapitao kako bi bilo pobjeći s cirkusom?

Sara Gruen napisala je fantastičnu priču o prljavom, okrutnom, čudesnom svijetu cirkusa koji nastanjuju likovi svih vrsta i profila.. Roman dobitnik nagrade BookBrowse Diamond za najpopularniju knjigu i nominiran za nagradu Quill proveo je dvanaest tjedana na listi najprodavanijih naslova časopisa New York Times i šezdeset tjedana na top-listi Publishers Weeklyja. Prijevod potpisuje Mirjana Valent.

Nesvakidašnji ambijent ovog romana i iskrena i osjećajna priča odvesti će vas u svijet cirkusa u Americi dvadesetih i tridesetih godina u vrijeme krize i prohibicije. Borba za egzistenciju i brzu zaradu, sitne prijevare i neimaština, životinje i čovjekov odnos prema njima,slonica Rozi koja svojom inteligencijom dovodi i do smijeha i suza.

U središtu piče je Jacob Jankowski. Nakon tragedije u kojoj gubi roditelje, napušta svoj dotadašnji život, uskače u prvi vlak koji je prolazio mjestom i dospio ravno u svijet čudaka i izopćenika, a njegov novi dom – Cirkus braće Benzini – istodobno će postati njegov spas i pakao na zemlji. Za studenta veterinarskog fakulteta, na korak do diplome, posao u cirkusu naći će se bez problema. Kroz njegovu brigu za životinje, jedna članica cirkusa posebno će mu prirasti srcu – slonica Rosie, koju zbog njezina odbijanja bilo kakvog oblika suradnje s ljudima, dotad nitko nije uspio dresirati. No zbog svoje osjećajnosti i dobrote, Jacob će se naći na meti nasilnog i okrutnog dresera životinja, Augusta. Problemi s Augustom postat će još veći kada se zaljubi u njegovu prekrasnu ženu, Marlenu, koja je također bezbroj puta iskusila snagu bijesa svojeg supruga. Veza koju će uspostaviti Jacob, Marlena i Rosie bit će prepuna ljubavi i povjerenja te će naposljetku postati njihova jedina nada za opstanak.

Cirkus, velika depresija, jedan simpatičan ali nadasve komplicirana slonica i zamršena ljubavna priča, burna sjećanja ispričana pričom jednog starca koji je vidio sve, Sara Gruen je napisala izuzetno uvjerljiv roman, ispunjen samom životnom srži. Drugačija ljubavna priča, mnoštvo živopisnih opisa cirkusa, neraskidiva povezanost čovjeka i životinje karakteristike su koje obećavaju da ovaj roman nećete ispuštati iz ruku. Zanimljivost koju svakako treba istaknuti jest da je popraćena i nekim originalnim fotografijama cirkusa i cirkuskih umjetnika iz razdoblja u kojem se smještena radnja.

Postoji i filmska inačica ove prekrasne priče, moja preporuka je da prvo pročitate knjigu.

Tekst: Iva Biondić