Recenzija filma “Divergent”: Bojimo se onog što je drukčije

Ovaj put osvrnut ću se na dvije stvari – Drive in kino i film Divergent koji je prikazan sinoć.

Dakle, prvi put odem i ne znam što očekivati. Stignem u 19:00 da dobijem normalno mjesto i čekam dva sata da film počne. Parkirati se moglo do 19:15 tako da ako sam i htjela doći neposredno prije početka filma, to ne bi bilo moguće. Iako je pisalo da film počinje u 20:30, počeo je u 21:00. Tijekom čekanja, bilo je organizirano natjecanje u igranju nekakve igrice na Playstationu. Jedino dobro u svemu tome bila je komentatorica, voditeljica programa. I pohvale DJ-u, puštao je dobru glazbu.

Počinje film. Čim je slika na ekranu tamnija, ništa se ne vidi, kao da je projektor ugašen i ne prikazuje ništa. No dobro, iz konteksta mogu shvatiti što se događa tih nekoliko sekundi dok ne dođe scena gdje ima svjetla.

Dogodio se rat, Chicago je ograđen ogromnom ogradom, grad je podijeljen na grupe. Prvo što mi je palo na pamet je kombinacija filmova The hunger games i In time.

Glavni lik radnje je Tris. Ona mora odlučiti u kojoj društvenoj skupini želi provesti ostatak života. Nakon testa, kojem su svi podvrgnuti, saznaje da je divergent. Divergent su oni koji su drukčiji. Da, to je otprilike način na koji se u filmu opisuje ta određena nigdje pripadajuća skupina. Nakon što je odabrala, nastavlja svoj život u skupini kroz treninge i vježbe za učlanjenje.

divergent

Film ima toooliko nedorečenih stvari. Kod sf filmova obično se izmisli neki novi svijet gdje je poredak drukčiji. Onda zahtijevam objašnjenje situacije – kako je došlo do toga, tko je kriv, što se dogodilo, zašto, gdje, bla bla… Nigdje nije objašnjeno kakav se to rat morao dogoditi da bi se ljudi vratili tako primitivnom razmišljanju koje ih uvjerava da će se red i mir održati ako budu živjeli u 5 društvenih skupina. Što je još gore, ljudi pristaju na to i smatraju ispravnim. Pa ja bi se prva pobunila! Kad pogledate film, vidjet će te kako sistem funkcionira i neće vam biti jasno zašto funkcionira i što ga održava.

Zanima me što se nalazi iza te ograde. Prikazuje se pustoš i likovi navode samo da je ograda podignuta s razlogom. Pa daj mi razlog!

I da stvar bude još gora, unutar te njihove gradske zajednice pokušavaju održati mir nemirom. Ljudska priroda je neprijatelj – to im je misao vodilja. Pokušavaju uništiti, ne znam ni sama što, ubijanjem ljudi koji ništa krivo nisu napravili. I to sve skupa nazivaju mir.

U filmu nigdje nije prikazano niti dobro objašnjeno kakvu prijetnju predstavljaju svi koji su divergent. Oni navodno žele srušiti taj sistem podjele u grupe. U cijeloj priči prikazani su kao pozitivni likovi, a ne kao negativni kako ih vodeće tijelo opisuje. Vodeće tijelo je pozitivno, ali opisuje se kao negativno jer održavaju mir ubijanjem divergenta. Pogledajte film da vas ne bunim još više.

S obzirom na to da postoji nastavak, možda je ovo bio samo loš uvod u cijelu priču. Neću još skroz popljuvati film, ali ako mi do kraja ne kažu što je iza zida, kakav je rat bio, zašto i s kim te zašto su divergent problem, onda ću požaliti što sam uopće pisala recenzije.