Intervju

Interview – DJ MAX: “Event industrija je bitan segment unutar turizma, no nije dovoljno samo graditi klubove”

DARIO LIBERATI

Razgovarali smo s eminentnim hrvatskim glazbenim umjetnikom, DJ-em i producentom Darijem Liberatijem.


Poznat i pod imenom DJ MAX, Liberati već nekoliko godina nastupa kao resident na najpoznatijoj španjolskoj party plaži Ibizi, a u Hrvatskoj dugi niz godina ima svoju emisiju “Dobro došli u klub” subotom na HR2. Pročitajte što nam je otkrio o svojim nastupima na Ibizi, emisiji “Dobro došli u klub”, utjecaju koronakrize na hrvatsku event industriju i mnogim drugim temama.

Autor ste kultne emisije elektroničke glazbe “Dobro došli u klub” (Welcome To The Club). Ona se već 24 godine emitira na 2. programu Hrvatskog radija, a okrunjena je i nagradom “Ambasador” za najbolju radijsku emisiju. Što je, po vašem mišljenju, uzrok uspjeha i dugovječnosti emisije?

Uzrok dugovječnosti emisije jest iskrenost prema slušateljima koji ocjenjuju televizijske i radijske voditelje te ukoliko pokušavate napraviti nešto što nije iskreno to se uvijek ocijeni negativno. Od prvog dana sam pokušao prikazati raznovrsnost elektroničke klupske glazbe u eteru 2. programa Hrvatskog radija i to od 1996. godine. Nije cilj bio raditi tako dugi serijal od preko tisuću epizoda, no kada živite glazbu onda vrijeme proleti.

Kako je emisija nastala?

Moji radijski počeci dogodili su se nešto ranije na Radiju 1, podružnici Radija 101 gdje sam vodio emisiju baziranu na remiksiranoj novoj glazbi te nakon toga jedan od kolega me nazvao i upitao bi li htio voditi emisiju na HR2. Pristao sam i radili smo kao koproducenti. Emisija se zvala „Idemo malo“ i obrađivala je stare zagrebačke plesnjake, a u prvom dijelu emisije imali smo goste poput Ive Robića i ostalih doajena hrvatske glazbene scene. Nakon toga u drugom dijelu emisije oko ponoći ja bih se posvetio elektroničkoj glazbi. Već nakon prve sezone sam dobio ponudu za samostalnu emisiju na tu temu koju sam nazvao „Welcome to the club“.

Prošle godine”Welcome To The Club” je dobio svoj live event. U samoj špici sezone postali ste rezidentom na Ibizi – otoku koji se smatra središtem svjetske elektroničke scene. Svoje dnevne klupske rezidencije na Ibizi su tada imali i David Guetta, Martin Garrix, Martin Solveig, Claptone, Solomun, Marco Carola, Luciano… Kakav je osjećaj naći se u društvu velikana elektroničke glazbe?

Resident DJ vani znači imati svoje večeri i biti nositelj dnevnog ili noćnog programa što je strogo podijeljeno na Ibizi gdje nakon ponoći nema glazbe na otvorenom. To turistički izvrsno funkcionira jer ako ne želite partijati možete tada mirno spavati, a tko želi može partijati u klubovima. Neki klubovi tamo slave po pedeset godina postojanja i oni su evolucija partijanerskog turizma i klupskog načina života. Naći se u tom društvu, a biti iz Hrvatske je teško – ali moguće. Ovo mi je druga sezona na Ibizi i već drugu godinu imam priliku imati vlastiti program u najstarijem beach klubu na Ibizi.

Zbog zabrane javnog okupljanja cijela event industrija ovih dana bilježi velike gubitke. Također, nastupi uživo glavni su izvor prihoda većine hrvatskih glazbenika i mnogi su se našli u financijski teškoj situaciji. Kako se ova situacija odrazila na vaše poslovanje? Koji su vam sve projekti odgođeni zbog situacije s koronavirusom i nadate li se nastavku aktivnosti u jesen?

Grozno, nastupa nema, a oni su izvor prihoda pošto se od autorskih prava uglavnom ne živi. Glavni prihod je u nastupima, a sada kada su svi festivali prebačeni za 2021. godinu i klubovi još nisu otvoreni, situacija je teška.

Što smatrate ključnim za opstanak hrvatske event industrije? I kako država može pomoći konkretnim mjerama u oporavku ovog poslovnog segmenta?

Event industrija je za dobar dio mladih ljudi pokretač odlaska na određenu lokaciju koja mora ponuditi mnogo više od samog kluba ili festivala. Na Ibizu dolazi ozbiljnija starija klijentela veće platežne moći koji su vrlo ozbiljni i koji mnogo troše i van samih klubova, a na tome bi trebala raditi i Hrvatska. Zrće, na kojem sam nastupao jedanaest sezona, je po mom mišljenju prekapacitirano. Nije dovoljno samo graditi klubove, nedostaje hotela, prometna povezanost je loša i administativno bi sve trebalo pojednostaviti. Ibiza recimo ima aerodrom na otoku koji prihvaća osam milijuna putnika, tri sveučilišta, dobru cestovnu mrežu i dobre uvjete za život, zbog čega je to destinacija koja može funkcionirati svih dvanaest mjeseci.

Ove godine neće biti Ultre, kao ni ljetnih festivala na Zrću, a to su događanja koja privlače veliki broj turista u našu zemlju. Kad se uzme u obzir potrošnja tih turista, prihodi od noćenja, ugostiteljstva i sl. – smatrate li da je event industrija jedna od ključnih grana hrvatskog turizma?

To je bitan segment unutar turizma, a da bi zaživio u punom sjaju njemu treba studiozno pristupiti i primijeniti stvari koje su već izmišljene, iskoristiti ono što je već dobro u svijetu. Postoje dobri primjeri poput Amsterdama i Ibize i treba učiti od ljudi koji to i pedeset godina žive.

Vaša povezanost s Ibizom nije prekinuta niti u ovom kriznom razdoblju. Cijenjeni časopis ND Mag s Ibize uključio se u vaš projekt video stream-anja iz dnevnog boravka. Recite nam nešto više o tome.

Tako je, lani sam upoznao glavnog urednika ND Mag na Ibizi i to je časopis koji obrađuje Ibizu kroz dnevni i noćni život. Rezultat moje uspješne sezone bio je upravo intervju u tom magazinu što mi je posebno drago. U ovoj situaciji svi moramo nastaviti surađivati iako je ovo vrlo ozbiljna gospodarska kriza, a ne samo zdravstveni problem. Tako sam pokrenuo live stream srijedom navečer poput mnogih DJ-a naziva „Welcome to the club“ i već nakon prvog emitiranja sam se čuo s urednikom tog istog magazina koji mi je ponudio suradnju. Sada svake srijede u 22 sata imamo emisiju „ND Mag presents Welcome to the club“ u live stream izdanju. Izvrstan je feedback naših slušatelj i sada smo uljučili ostale kolege DJ-e u projekt.

Kakva imate iskustva s klubovima diljem Hrvatske?

Nastupao sam od Crikvenice do Hvara. U Splitu sam nastupio nekoliko puta na Ultri, no ono što mi se posebno urezalo u pamćenje jest da sam prvi kontinentalni DJ koji je nakon Oluje i oslobođenja Hrvatske nastupio u Splitu u tadašnjem klubu Shakespeare.

Za kraj, vaša poruka našim čitateljima.

Pratim Lika Club jer i sam preko roditelja imam veze s gradom Senjom koji je naravno dio Ličko-senjske županije. Što se tiče mojih slušatelja, još jednom ću naglasiti da petkom u 23 sata u Amsterdamu ide emisija imena “DJ Max in the Mix” u 23 sata. Uskoro se očekujem vratiti i na Hrvatski radio s emisijom pa me slušatelji i dalje mogu pratiti iz tjedna u tjedan, kao i na mojim društvenim mrežama i streaming servisima.

 

Foto: Lika Club

likaclub icon Čitaj najbolje ličke vijesti. Skini aplikaciju Lika app.


Oznake
Back to top button
Close