Tamarina RECENZIJA filma “UP” (2009.)

Up” je još jedan u nizu genijalnih kompjuterski animiranih uradaka filmske kuće “Pixar” koja je u vlasništvu Walta Disneya. Film je snimljen 2009. godine, ali ga ljudi i danas, nekoliko godina kasnije, gledaju s oduševljenjem. Redatelji filma su Pete Docter i Bob Peterson koji su poznati po režiranju filmova “Finding Nemo”, “Ratatouille”, “Monsters inc.”, “Wall-e”, “Toy story”… Film je osvojio dva Oskara.

Nakon prvih 10 minuta filma, zbunjeno, tužno, sretno, iznenađeno gledat ćete u ekran i nastaviti pratiti priču do samog kraja. Film prati starca koji živi od uspomena. Kroz svoje putovanje proživljava avanturu s ciljem da ispuni davno izrečenu želju.

Ovaj film ima sve elemente koji će navesti publiku da ga pogleda više od jednom. Naglasak je na nostalgiji i emocijama. Žene će plakati, a muškarci neće priznati da su se raznježili. Nevjerojatno je koliko boli biti s nekim, a nemati ga fizički. Nemoguće je živjeti od uspomena, ali upravo su one to što nas nekad drži živima. Prikazana je sentimentalnost starijih ljudi i konzervativnost koja se u njihovim glavama definira kao nedostajanje, a kod mlađih generacija kao nešto staromodno i ograničeno. Ponekad je potrebno više razumijevanja s obe strane, kompromis i prilagodba.

Film nije samo jedna velika “srcedrapajuća” emocija. Također možete čuti i vidjeti puno komičnih scena i izjava baziranih na odnosu radoznalog djeteta i pomalo ogorčenog starca. Mladost se susreće s iskustvom.

Sjetite se svih onih filmova iz 80-ih i 90-ih o grupicama djece koje proživljavaju različite avanture kroz koje dolaze u sukobe sa starijima, ali na komičan način. Ovo je jedan od takvih filmova, ali je moderninziran jer je napravljen kao animacija što mu je omogućilo dodavanje elemenata koje u ranijim filmovima nije bilo moguće dodati ili čak izmisliti.

Definitivne preporuke! Pogledajte ga u društvu vama dragih ljudi.