Recenzija filma HYSTERIA: Kako je izumljen vibrator

Hysteria je britanski film o prvim vibratorima. Zanimljivo je kako su doktori postavljali dijagnoze o histeriji, koja je tada smatrana bolešću, te žene liječili pružanjem seksualnog užitka.

Hysteria vam donosi uvid u više aspekata. Seks je u 19. st. u Engleskoj bio tabu tema u bogatim krugovima. Stoga, nije bio sredstvo užitka nego način reprodukcije. Svi su ispaštali što je dokazano u ovom filmu. Kada vidite tadašnje znanje o medicini, smijat će te se. Doktori su morali izmisliti način liječenja histerije kojoj je uzrok bio seksualno nezadovoljstvo. Kakav opis posla…

Doktor Robert Dalrymple ugledan je doktor s dugogodišnjim iskustvom i revolucionarnom metodom liječenja koje je privukla “histerične” žene. S obzirom na povećanje posla, tražio je ispomoć te mu se pridružio mladi Mortimer Granville. Dalrymple je imao dvije kćeri. Emily je bila tipična pristojna bogata djevojka dok je njena sestra Charlotte bila borac za ženska i ljudska prava radeći sa siromašnima. Naravno da su se pojavile ljubavne zavrzlame koje će vam biti očite od samog početka.
Nakon što su seanse seksualnog zadovoljavanja pod krinkom liječenja histerije započele, Graville je, potaknut problemom bolova u ruci i idejama cimera izumitelja, došao do rješenja. Zašto koristiti ruke ako je moguće napraviti mehaničku kompenzaciju?
I nastala je Jolly Molly – mehanička naprava, preteča danjašnjih vibratora.

hysteria

Radnja filma Hysteria nije zanimljiva koliko i tema kojom se bavi. Povijesno gledano, nije baš detaljno prikazano istraživanje histerije kao bolesti. Humor je tipično britanski, ali neće odgovarati svima. Ne znam hoće li vas šokirati neznanje doktora krajem 19. stoljeća ili napredak do danas. Kemija između glavnih glumaca malo je isforsirana. Jednostavno ništa u filmu nije bez greške osim teme. Indirektan odnos prema seksu će vas iznenaditi i nasmijati, a sve ostalo će vam biti u drugom planu.

Pogledajte film jer Hysteria opisuje temu o kojoj se ne zna puno. Iako je riječ o komediji, maknite djecu iz prostorije. Vjerujem da se želite poštediti kojekakvih objašnjavanja.