Tamarina RECENZIJA komedije EUROTRIP (2004)

EuroTrip je komedija snimljena 2004. godine. Redatelji filma su Jeff Schaffer, Alec Berg i David Mandel. Mendel je ujedno redatelj Seinfelda i The Dictatora. Ako ste fanovi Mendela, onda će vam se ovaj film definitivno svidjeti neovisno o tome što je malo drukčije tematike. Film je velikom većinom sniman u Češkoj. Glavni glumci su ekipa koja je upravo završila srednju školu – Scott (Scott Mechlowicz), blizanci Jamie (Travis Wester) i Jenny (Michelle Trachtenberg) te Cooper (Jacob Pitts).

Na partyju koji je bio organiziran povodom završetka srednje škole, blizanci su rekli Scottu i Cooperu da planiraju cijelo ljeto putovati Europom i da bi im se njih dvojica trebali pridružiti. Scott je odbio jer je imao druge planove. Ali! Scott se dugo dopisivao s djevojkom iz Njemačke – Miekeom. Nakon nesporazuma zbog njegovog lošeg znanja njemačkog jezika, shvatio je da je zaljubljen u nju i da ju mora otići potražiti. Putujući Europom, ekipa se susrela s nevjerojatnim ljudima, doveli su se u neobjašnjive situacije, napravili stvari koje se dogode rijetkima i to samo na neplaniranim izletima… Film je prikazao čari neplaniranih izleta koje bi svatko u svojim dvadesetima trebao proći. Mladost-ludost, kaže se. Nije to ništa loše. =)

Postoji nekoliko scena i zanimljivosti koje bih htjela izdvojiti. Dio filma u kojem se Scott i Cooper susreću s navijačima Manchester Uniteda definitivno je imala neočekivan ishod zbog napetog uvoda. Zanimljivo je to da se kroz tih nekoliko minuta nigdje nije prikazao grb Manchester Uniteda. Bitno je reći da je film neprikladan za djecu zbog prikazivanja golotinje, prostitucije, seksa, incestuoznog ponašanja, sadizma, mazohizma, korištenja opojnih sredstava… Zvuči prilično grubo, ali s obzirom na to da je riječ o komediji, sve te scene će vas zabaviti i nasmijati. Realno, društveno neprihvatljivo ponašanje prikazano na komičan način obično je ono što nas najviše nasmije. Meni najdraže scene također su neprikladne. Riječ je o scenama s homoseksualcem Talijanom koji se u vlaku smjestio u isti kupe gdje su bili Scott, Cooper, Jenny i Jamie. Nakon toga, izraz “mi scusi” (ispričavam se) više mi nema isto značenje. I incident u Vatikanu gdje se, spletom okolnosti, iz Sikstinske kapele vinuo crni dim. Ono najzanimljivije može se sažeti u tri riječi: Scotty doesn`t know! Naime, riječ je o soundtracku filma. Govori o Scottu i njegovoj bivšoj curi. Pjesma je jednostavna, smiješna, upadljiva i laka za zapamtiti. Zanimljivo je to što je ta pjesma izašla kao dio albuma grupe Lustra 2006. godine.

Film potiče smijeh gotovo svakom scenom. Izdvojila sam ih nekoliko, meni osobno najzanimljvijih, ali postoje još mnoge koje ćete vidjeti tijekom filma. Komedija nije klasično teenagerska jer se mladi ljudi nađu u prilično ozbiljnim situacijama što film čini neprikladnim za maloljetnike. Ali te scene prikazane su na toliko komičan način da ćete se sat i pol vremena zabaviti i smijati. Glavna dilema za kraj. Je li Scott pronašao Mieke?