Tamarina RECENZIJA filma SKINNING (2010)

Šišanje je srpska kriminalistička drama iz 2010. godine redatelja Stevana Filipovića. Film nam donosi priču o skinheadima u Srbiji.

Prati se život odličnog učenika Novice koji je uvučen u svijet neonacizma. Glavni glumci filma su Viktor Savić (Relja) – vođa neonacističke grupe, Nikola Rakočević (Novica) – novopečeni zagovornik nacizma i Bojana Novaković (Mina) – Reljina djevojka. Zanimljivo je da je Bojana poznata glumica u svijetu i da je glumila u uspješnim filmovima (Les miserables, Devil, Seven pounds, Drag me to hell, Burning man, Generation um…).

Film je dobio nekoliko nagrada:
– Nagrada za najbolji scenarij (35. Festival filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji u Srbiji)
– Glavna nagrada na Internacionalnom filmskom festivalu Liffe Leskovac.

Novica je srednjoškolac, povučen, štreber, odličan matematičar. Zbližio se sa školskim kolegom Reljom, koji je neonacist, na način da mu je pomogao riješiti matematički zadatak na ispitu. Profesorica je uhvatila Novicu na djelu, ali Novica nije htio otkriti kome je pomogao. Relja je zahvalio Novici tako što je odlučio upoznati ga s neonacizmom te grupom svojih prijatelja. Kada povučena osoba koju nitko ne primjećuje dobije moć, to može vrlo loše rezultirati. Ako želite saznati više psihološkim efektima situacije iz prethodne rečenice pogledajte i pročitajte sve što nađete o Stanfordskom zatvorskom pokusu (PRISON EXP).

Novica nije iznimka. Fasciniran karizmom Relje, uvučen je u svijet neonacista koji su svoje ideale predstavljali kroz nasilje. Nakon kratkog promišljanja, Novica je skroz promijenio svoj život. Pokretala ga je agresivnost, izgubio je iskrenog prijatelja, dobio je nove ideale, zaludila ga je moć, postao je ubojica. Situacija je eskalirala brzo, Novica je bio toliko nerealno zaluđen novim načinom života. Htio je dokazati se novoj ekipi, ali i samom sebi. Činjenica da se njegov glas napokon čuje i nešto znači, bila je jača od grižnje savjesti.
U filmu se također prikazuje utjecaj korupcije unutar policije. Oni igraju veliku ulogu u neredima za koje su redovito krivi skinheadi. Potiču njihove ekscese da bi održavali funkciju nelegalnih poslova. Sve je povezano, ali na pomno isplaniran način u suradnji s neočekivanim ljudima. Stvarno ćete se iznenaditi kada vidite do koje granice sežu ilegalne radnje.

Ne treba se dovoditi u situacije s čijim se posljedicama ne možemo nositi. Novica je to prekasno shvatio. Njegov zaključak: “Kad bih ponovo mogao da biram… Al` ne možeš da biraš. Zaj… jedan minus i ode ceo zadatak u k…. Ceo fazon, brate! Nema druge šanse!”