Recenzija knjige: Popis mojih želja

“Popis mojih želja” roman je francuskog autora Grégoirea Delacourta, rođenog u  Valenciennesu, u Francuskoj  1960. godine.  Njegov prvi roman , „L’Ecrivain de la Famille“, izdan je  2011. i osvojio je nekoliko književnih nagrada.  Delacourt živi u  Parizu gdje zajedno sa suprugom vodi uspješnu marketinšku agenciju.  Roamn “Popis mojih želja” u Francuskoj je prodan u više od milijun primjeraka, a preveden je u više od 35 zemalja.

Jocelyne ima 47 godina i vodi kitničarsku radnju  u sjevernoj Francuskoj,  u Arrasu. Maleni je to gradić koji ima četiri hipermarketa, 11 supermarketa,  četiri restorana brze hrane, nekoliko srednjovjekovnih ulica i jednu memorijalnu ploču.

Udana je a zanimljivo suprug joj se zove Jocelyn (razlika u imenima nje i njenog muža je u slovu e) koji radi u tvornici sladoleda Haagen Dasz.  Jocelyn je njen prvi i jedini dečko za kojeg se udala odmah nakon gimnazije. Što je vrlo romantično, usudila bih se reći i preromantično u stilu meksičkih sapunica.

Uz to Jocelyne je i majka i to dvoje odrasle djece koja su već napustila dom. Kći u Londonu gradi karijeru kao režiserka kratkih video filmova, a sin konobari po Francuskoj.  Naša glavna junakinja kroz cijelu priču se pita je li to život kakav je sanjala sa sedamnaest godina. Jocelynina sva strast postaje njen  sve uspješniji internet blog na kojem piše o vezenju, šivanju i štrikanju. Broj pratitelja bloga svakodnevno raste. Ljudi vole njena piskaranja o naizgled beznačajnim aktivnostima i s njom, putem bloga, uspostavljaju veliku prisnost. Nekima na taj način promijeni i živote. Lokalna novinarka o tom fenomenu želi napisati ozbiljnu reportažu. Te blog počinje biti i financijski isplativ.

Jocelyne  voli svoj mali, običan život,  voli i svog „običnog“ supruga sve dok na Eurojackpotu na koji su je nagovorile prijateljice i kojeg je prvi puta odigrala ne osvoji 18 milijuna eura. Tada se sve iz korijena mijenja.

Tko nije sanjao o toliko puno novca? Što se sve s toliko novaca  može napraviti,  promijeniti i započeti?  Jocelynine prijateljice znaju da je ženska osoba iz Arrasa osvojila jackpot ali ona im to naravno taji . Tu činjenicu taji čak i od svog supruga i svoje djece.  Ono što proizlazi iz toga  i ono što slijedi tjera vas da „bjesomučno“ brzo čitate ovu knjigu do samog kraja koji će vas itekako šokirati.