Recenzija knjige : “Jedno ljeto u internatu”

“Jedno ljeto u internatu” roman je američke spisateljice Anton DiSclafani. Radnja je smještena u tridesete godine prošloga stoljeća, u jeku ekonomske krize, a govori o svojeglavoj petnaestogodišnjakinji Thei Atwell. Theu roditelji iz obiteljskog doma u Floridi šalju u ekskluzivan konjički internat, visoko u planinskom masivu Blue Ridge u američkoj državi Sjeverna Karolina.

Roman kojeg predvodi zanimljiv i intrigantan naziv, nije ispunio očekivanja. Opisi koji se mogu pronaći na koricama “napeta priča o krivnji, sramu i obiteljskim tajnama” ili  “iznimno slojevit roman o odrastanju u jednoj zaboravljenoj epohi” a posebno kompliment “bestseler New York Timesa“  svakoga mogu zavarati. Nažalost ništa od navedenoga ne jamči kvalitetu onoga što se može pronaći među koricama.

Kao što sam već napomenula, radnja se odvija u vrijeme velike depresije. Mladu Theu obitelj šalje u internat u kojem djevojke uče kako da postanu “dame”, što god to značilo. Radnja se odlikuje, gle čuda, napetim odnosima između likova različite dobi i karaktera. Ljubav prema konjima, ženska prijateljstva, s ponekim dodatkom romantike i sve to nije dovoljno da održi koncentraciju čitatelja.

Roman nije loše napisan no previše je objašnjavanja, što pomalo ubija volju za čitanje. Otprilike to izgleda kao da si upao u “CSI” pa ti Horatio Caine pojašnjava što se to točno događa ali onako u slow motionu. Odnosi likova su previše površni, previše je opisa i nepotrebnih detalja. Nema napetosti samo mnoštvo riječi koje na trenutke zvuče posve besmisleno.

Gledano iz drugog kuta, ovo je priča o odrastanju. Štivo namjenjeo mladim djevojkama, koje prolaze kroz slične stvari,  na koje mi malo starije dame zaboravljamo. Uzmemo li tu činjenicu u obzir, knjiga je moglo bi se reći pristojan. Kada kažem pristojna, mislim pristojna za one koji moraju štošta naučiti o životu.

Ako bih morala dati ocjenu romanu, rekla bih da zaslužuje neku osrednju trojku. Ako volite ovakve limunade navalite, ako ne svakako preskočite ovaj naslov.