Recenzija filma ZG80: “Samo je Bog veći od Dinama.” – ZG80

ZG80 film je o navijačima Dinama. Radnjom je smješten prije Metastaza tako da je i ovdje Krpa u glavnoj ulozi. Skupina ZG80 stvarno je postojala i pripadnici nisu zadovoljni filmom. Pogodite zašto.

ZG80 uradak je Igora Seregija. Dugo najavljivan i nestrpljivo iščekivan film o navijačima. Glasine kažu da je riječ o komediji pomješanom s akcijom na nekoj razini dručijoj od dosadašnje kinematografije. Apsolutno se ne slažem. Teško je bilo što reći o ovom filmu, a da pritom ne povrijedim zanos navijača i objektivnost kritičara. Iako i sama gravitiram prema Zagrebu, moram reći da film ima puno nedostataka.

Film počinje svrstavanjem uloga u priču. Ističu se glavni likovi i situacije u kojima se nalaze. To što čujete na početku, bit će sve što ćete saznati o njima. Krpa, Buba, Žuti, Srbin… Nebitno, ionako je previše likova da bi ih na kraju filma sve imenom zapamtili. Da, Krpa – glavna uloga. Njegova uloga prikazana je s pretpostavkom da o njemu već sve znamo iz Metastaza. Međutim, nisu svi pogledali Metastaze tako da temeljem ZG80, Krpa je prilično bezličan i ništa o njemu ne znamo. Imate žutog koji muca. Imate Dalmatinca koji se drogira. Imate i Torcidaša koji podržava Dinamo jer eto, na drugoj strani je Crvena zvezda. Bratstvo i jedinstvo. Imate i Deju koji je Srbin, ali dečko je rođen u Zagrebu pa je i on plavi. O kvaliteti filma govori činjenica da je jedan sporedni glumac Dejo daleko karakterno ispunjeniji nego glavni Krpa.

ZG80

Gledajući ZG80 nigdje ne vidite ljubav prema nogometnom klubu nego hrpu divljaka koji idu u Beograd kako bi poslali u pm navijače Crvene zvezde te da bi Buba razvukao Dinamovu zastavu nasred Marakane. Previše je psovki, premalo navijanja, sportskog duha ni u najavi. Kostimografiju neću isticati posebno. Zar su osamdeseste stvarno tako izgledale? Ni meni tu nešto ne štima, a rođena sam 1991. Petrekovićevo izderavanje Mamićevih izjava? Brate, promašio si nekih 30 godina. Ne samo to. Dejina rođakinja želi biti nešto između Vesne Zmijanac i Cece. Prvo, čestitam! Uspjela si u životu. Drugo, što u to vrijeme Brena nije bila popularna? Ne znam, informirajte me, ja podržavam rap devedesetih. Fore na broj osam i prdenje nekome u facu spustit će vam razinu inteligencije. Uzmite u obzir da ne kritiziram navijače, klub, glumce, nego striktno film.

Što je dobro u filmu? A ne znam, pitajte pripadnike skupine ZG80 koji još uvijek postoje. Zapravo gle, već su se izjasnili. Samo klikni.

Pogledajte film pa ispravite greške – one u filmu ili moje, svejedno.