Recenzija filma THE QUIET ONES: Manipulacija ljudskom psihom

The quiet ones je film koji se djelomično temelji na stvarnom događaju. Dok je film dosadan, nemaštovit i nekreativan, stvarni događaj ima zanimljivu pozadinu.

The quiet ones je film prikazan 2014., ali radnja se odvija u 1974. Dakle, profesor sa sveučilišta provodi istraživanje o opsjedanju djevojke. Već nakon ove rečenice možete zaključiti kakav je film i što će se sve u njemu dogoditi. Pretpostavlja se da je djevojka opsjednuta demonom i tim istraživača želi ga istjerati. Ovo je dio koji vas navodi na odustajanje od filma. Žao mi je, ali ne mogu uljepšati činjenice. Film je nevjerojatno dosadan. Definiran je kao horor zbog sadržaja, ali ničega zastrašujućeg u filmu nema. Scene koje su trebale biti “cimanje”, bile su toliko očite, da je zijevanje bilo reakcija umjesto podizanja pulsa. Stvarno ne podržavam snimanje horor filmova u današnje vrijeme jer je njih 95% već snimljeno s drugim glumcima i na drugoj lokaciji. Nekoliko godina ranije. Psiholoških elemenata ima, ali ništa što bi nekoga zaintrigiralo. Gluma je prosječna i nijedan lik ne odskače osobnošću.

the quiet ones

Stvarna priča je smislenija. George Owen bio je profesor koji je provodio istraživanje o tome kako u svakome od nas već postoji nešto nadnaravno i da smo u stanju sami izmisliti demone koji nas navodno opsjedaju. Netko tko je pshički stabilniji, oduprijet će se nadnaravnom. Oni psihički slabiji, dovest će se u situaciju koja zahtjeva pomoć nadležnih ustanova. Kako bi potvrdio svoju teoriju, skupio je tim od nekoliko ljudi. Ispričao im je priču o Philipu, čovjeku rođenom 1624. u Velikoj Britaniji.

Profesor je tvrdio da svi stvorimo predodžbu o priči koju čujemo. Npr, ako se dijete plaši “vještice ispod kreveta”, ono će sebi stvoriti sliku vještice i u određenim trenutcima biti će uvjereno da se radi o stvarnom liku. Isto to potvrđeno je eksperimentom. Tijekom seansi prilikom kojih bi sjedili za stolom i držali se za ruke, pojedini članovi tima osjetili bi prisustvo Philipovog duha kroz razne zvukove, povjetarac, kretnje… Philip je izmišljen lik.

Eksperiment nije zabilježio nikakve konkretne dokaze postojanja duha. Samo je potvrđeno da je moguće manipulirati ljudskom psihom.

Zamislite sad koliko bi zanimljivije bilo da je snimljen psihološki triler o eksperimentu, a ne horor film na djelomičnom temelju stvarne priče.