Recenzija filma THE DANISH GIRL: Prve promjene spolova

The Danish girl film je o početcima promjene spola. Einer je bio jedan o prvih muškaraca koji je operativnim zahvatom htio promijeniti spol. Tema je kontroverzna i danas, kakva je tek bila 1926.?

The Danish girl donosi djelomično istinitu priču o muškarcu koji se osjećao kao žena. Tema o promjeni spola kontrovezna je i danas iako je sve popularnija i socijalno prihvaćenija. Početkom 19-og stoljeća, za takva razmišljanja proglasili bi vas shizofreničarom, homoseksualcem i zrelim za prikladnu ustanovu popraćeno ekperimentalnim metodama liječnja. Većinom neuspješno.

Einar Wegener bio je slikar koji je radio sa svojom ženom Gerdom. Odmah na početku filma primjetit će te da su grozan par i da će se nešto drastično dogoditi. Pokušavajući izgraditi karijeru, sreća joj se osmjehula tek kada je svoga muža Einara naslikala dok je bio našminkan i obučen kao žena. Shvatili su sve to kao igru te su se na nekakvom društvenom okupljanju pojavili takvi. Einar se predstavio kao Lili Elbe, Einarova rođakinja. Spletom okolnosti, našao se u situaciji u kojoj je ga je poljubio muškarac. Gerda je to vidjela, naljutila se i tu su počele drame.

the danish girl
Einar Wegener – Lili Elbe

Einar je shvatio da je se u njegovom tijelu skriva žena i da se ne može oduprijeti. Pokušavajući pronaći riješenje za svoj problem, odlazio je kod raznih doktora koji nisu imali nikakvo rješenje osim suludih terapija za koje je nevjerojatno da je netko zapravo mogao vjerovati da bi to funkcioniralo. Nakon dugotrajne potrage, pronašao je doktora koji mu je objasnio proces promjene spola.

Alicia Vikander i Eddie Redmayne nisu dobar par što mislim da je i bio cilj redateljima. Alicia Vikander bila je nominirana za Oskara ovom ulogom. Apsolutno opravdano! Ovo joj je najbolja uloga u karijeri. Ekspresija i pogled su joj u svakoj sceni bili nevjerojatno realistični. Zaljubljenost, ljubav, patnja, sreća, tuga… Dočarala je svaki aspekt. Redmayne je imao i boljih uloga, ali bio je savršen odabir za ovu.

Radnja filma je malo usporena pa bi vam moglo biti dosadno pratiti. No, tema je sama po sebi dovoljno zanimljiva da pratite ishod priče. The Danish girl nije film za svakoga. Svejedno ga preporučam.

P.S. Kao ljubitelj umjetnosti, mogu vam reći da su stvarne slike Lili Elbe koje je naslikala stvarna Gerda, iznenađujuće dobre.