Recenzija filma STRAIGHT OUTTA COMPTON: Neznanjem do predrasuda

Straight outta Compton! Sam naslov filma oduševljava one koji vole hip hop. Vi, koji ga ne volite, vas je potrebno vratiti na početak.

Kratka poduka onima koji ne znaju što je hip hop. Hip hop je kulturni pokret nastao 1970-ih u SAD-u. Da, kulturni pokret. S obzirom na to da je u filmu istaknut samo jedan od četiri elementa (rap, DJ-ing, MC-ing, breakdance), osvrnut ću se samo na rap. Obično neupućeni ljudi rap opisuju kao izderavanje psovki u mikrofon često povezanih s drogama, oružjem i nasiljem. Položaj Afroamerikanaca u SAD-u bio je iznimno loš. Nekolicina njih odlučila je oduprijeti se nepravednosti vlasti kroz pokret – Hip hop. Rap je samo dio cjeline. Riječi koje su se nalazile u pjesmama govorile su o greškama koje se protežu kroz društvo. Reperi su isticali sve što mediji nisu smjeli. Danas se rap razgranao čime je prvobitni smisao izgubljen, ali hip hop je ostao cijenjen zbog svrhe početka.

Tako da bi bilo odlično kada biste prestali osuđivati i kritizirati nešto što se temelji na vašem neznanju. Hvala.compton

Da se vratim na film. Straight outta Compton film je koji prikazuje nekolicinu danas poznatih i uspješnih repera koji su kroz teške početke došli do milijuna. Odlično je prikazan početak velikog utjecaja na današnjicu. Rijetki kulturni pokreti traju toliko dugo. Štoviše, postanu veći nakon toliko vremena! Odlično je opisana veza talenta i glazbene industrije. Jasno se može vidjeti kako se ljudi mijenjaju pod utjecajem novca. Jedna je stvar stvarati glazbu iz vlastitog gušta, druga je stvar industrijska proizvodnja. Također, česte su prevare i “legalna” krađa uzrokovana nejasnim ugovorima. Odlično je što su prikazali mlade ljudi koji se bore za pravdu i jednakost.

COMPTON

Svatko ima svoj glazbeni ukus i ne očekujem da će ovaj film unijeti revoluciju u nečiji život, ali ovo nije samo film o reperima niti bi ga se trebalo izbjegavati iz svih krivih razloga. Straight outta Compton nije blockbuster, ali popularnost mu je daleko veća od očekivane. Obično su situacije suprotne. Pogledajte film, razbijte predrasude.