Recenzija filma SPOTLIGHT: Snaga istraživačkog novinarstva

Spotlight je film koji se bavi osjetljivom i kontroverznom temom o pedofiliji među svećenstvom. Kroz dva sata, grupa istraživačkih novinara pokazat će vam kako izgleda mreža nelegalnih radnji koju crkva sakriva od javnosti.

Spotlight je film koji se, u ovom slučaju nažalost, temelji na istinitom događaju. Dok se s jedne strane pohvaljuje pozitivna strana novinarstva i sposobnost novinara, s druge se prikazuje negativna strana crkvenih redova. Spotlight je tim novinara. Bave se istraživanjem različitih slučajeva za časopis The Boston Globe. Tim je za priču o svećenicima dobio Pulitzera. Film je osvojio hrpu nagrada, uključujući dva Oscara prije nekoliko dana.

viber slikaaaaaaa

Priča prati tim pod vodstvom novog urednika. Zadužio ih je da kroz nekoliko mjeseci istraže priču o svećenicima koji su zlostavljali djecu. Što su više kopali, više su pronalazili. Šokirani otkrićima, vrlo je teško povjerovati da je takvo što izvedivo. Kada vidite do kud se sve širi mreža i na koji način se podatci sakrivaju, ostat će te razočarani u pravni sustav, crkvenu instituciju, medijske kuće, građanstvo, sve. Javne tajne su najgore. Zbog različitih interesa i straha od posljedica, ljudi biraju šutjeti o katastrofama koje pojedinci proživljavaju. Ne vjerujem kako je pravni sustav mogao tako zakazati. Novinari su obavili posao koji je policija trebala. Nešto slično prikazano je u filmu Girl with a dragon tattoo.

Glumačka ekipa odlično je surađivala. Uklopili su se u tim i uvjerljivo izveli uloge. Mark Ruffalo, Michael Keaton i Rachel McAdams očekivano su se prilagodili ulogama. Iznenadio me Liev Scheiber jer ga nakon X-mana nisam mogla zamisliti u ovako ozbiljnoj ulozi. Moram priznati da mu ovo bolje pristaje.

Reakcija crkve na film nije bila pretjerana jer je skandal poznat od prije i nadležni crkveni dužnosnici su svjesni takvih propusta. Svjesni su takvih propusta… Kako to loše zvuči. Pogledajte film kako biste vidjeli da je praksa još lošija. Još jednom pohvale novinarima na remekdjelu. Film je itekako poučan.