Recenzija filma EX MACHINA: Inteligencija vs umjetna inteligencija

Ex machina je znanstveno fantastični film o izumu umjetne inteligencije. Alkoholičar koji živi u izolaciji od ostatka svijeta, osmislio je robota i odlučio napraviti eksperiment.

Ex machina je Oscarom nagrađen film u kategoriji najboljih vizualnih efekata. Opravdano. Sve ostalo ima puno nedostataka. Izumitelj Ave, Nathan, živi apsolutno sam usred ničega. Vrijeme provodi s alkoholom i robotima. Svi roboti su žene i izgledaju kao ljudi. Kako možeš biti takav genije, alkoholičar i mizantrop istovremeno? Ne može se. Zašto se baviš stvaranjem umjetne inteligencije bez načina da se zaštitiš ako nešto pođe po zlu? Zašto ti baš svaki plan ima previše propusta koji su te na kraju i koštali? Gledat će te film i dvoumit će te se oko toga je li Nathan stvarno inteligentan jer je uspio izumiti umjetnu inteligenciju u toj mjeri ili je ne pretjerano pametan jer mu izolacija i alkoholiziranje nikako ne idu u korist. Frustrirat će vas Calebova naivnost i činjenica da ne znate tko radi protiv koga, a tko je udružen. Neću u detalje da ne otkrijem radnju filma tek toliko da vas zabavi ta zanemariva doza napetosti.

ex machina

U filmu je tek nekoliko uloga. S obzirom na to da film ima propusta, nepotrebno je spominjati kemiju među likovima koja ne postoji. Možda je to i bio cilj, ne znam. Niti nema veze. Svatko ima svoju ulogu koja je prilično individualna, barem karakterno. Povezivanje takvih uloga ne izgleda skladno. Nisu mi jasni međuljudski odnosi, no nije potrebno isticati to kao bitan faktor jer je, pretpostavit ću, cilj filma bio imati takve uloge. Tu se opet vraćam na početak gdje sam si postavila pitanja o načinu života izumitelja te kako može biti genije i idiot u isto vrijeme. Automatski mi dojam o filmu pada 100%.

Nećete puno propustiti ako ne pogledate film. Pogledate li ga, shvatit će te da sf o umjetnoj inteligenciji hitno mora pronaći tu stepenicu gore.