Recenzija filma EVEREST: Bojite li se svojih želja?

Everest je film o stvarnom događaju koji se dogodio nekolicini ljudi impresioniranih najvišim vrhom svijeta. Biste li ikad riskirali život s ciljem ostvarivanja svojih želja?

Everest je realan film o događaju koji je obilježio ne samo 1996. godinu nego je ostao simbol jednog od najtragičnijih događaja koji su se ikad dogodili na najvećoj planini na Zemlji. Vrlo je teško i zahtjevno popeti se na nekoliko kilometara visoku planinu. Otežani uvjeti, hladnoća, rijedak zrak, lavine, klizišta… Sve su to prepreke s kojima se nose svi koji se ohrabre za uspon. Film je realno dočarao stvaran događaj. Nema pretjerivanja i dodavanja sadržaja priči kako bi se postigla veća gledanost. Film nije šokantan iako je riječ jednoj od najvećih tragedija planinarenja po Tibetu.

everest

Grupa ljudi s različitim načinom života odlučila je pod vodstvom iskusnog planinara dosegnuti vrh Everest. Proveli su na planini dva mjeseca kako bi se pripremili za klimatske uvjete kojima nisu izloženi svakodnevno. Vidjet će te proces pripreme za koji vjerojatno niste znali da postoji. Nekima je bilo teže, nekima lakše. Nikome lako, samo lakše. Nevjerojatna činjenica jest ta da kad netko umre usred planine, tijelo najčešće ostaje na planini. Ako ostatak tima nije u mogućnosti tijelo vratiti u podnožje, ono će zauvijek ostati na Everestu.

Glumačka ekipa je bila obična. Nijedna uloga nije bila napravljena s ciljem da se istakne. Ni glavni glumac, ni Keira Knightley, ni Jake Gyllenhaal, niti itko drugi. Cilj filma bilo je prikazati priču, ne omogućiti glumcima da dobiju Oskar. Fun fact: jedan od glumaca zove se Ang Phula Sherpa. On je osoba koja se gotovo cijeli život bavila ekspedicijama na Mount Everest. Dosegnuo je vrh šokantnih 17 puta.

Istaknula bih i prirodu. Nevjerojatne slike planina, snijega, oluje i slično prikazane su u filmu. Kamera i kutevi snimanja su vrhunski.

Pogledajte film, svidjet će vam se.