Recenzija filma BIRTH OF THE NATION: U ime oca, Sina, Duha Svetoga i robova.

Birth of the nation film je o pobuni robova. Iako je film poucan i sentimentalan, ne cijenim činjenicu da je sastavljen od više, već snimljenih, uradaka. Ili je ipak dobro sastavljena cjelina?

Birth of the nation film je koji ste već vidjeli kroz nekolicinu drugih filmova. Glavni glumac ujedno je i redatelj te je kroz užasan tajming pokušao napraviti odličan film što mu nije uspjelo zbog nedostatka kreativnosti. Radnja se temelji na istinitoj priči i ispričana je iz perspektive pojedinca. Iako je riječ o povijesno važnom događaju koji je potaknuo ustanak robova u Americi, nisam sigurna je li ideja dobro promišljena jer se postavlja pitanje o svrsi takvog filma u 2016. i vjerodostojnosti podataka. Naime, proučite činjenice prije nego pogledate Birth of the nation.

birth of the nation

Nat Turner je rob. Nakon sto mu je otac morao pobjeći s robovlasničke farme kako bi se pokušao spasiti, ostao je s majkom i bakom. Na verandi vlasnikove kuće pronašao je Bibliju koju je odlučio ukrasti. Postao je jedan od rijetkih robova koji su znali čitati. Iz tog razloga držao je propovjedi na farmi na kojoj je radio kako bi drugim robovima dao tračak nade i nekakvo olakšanje. Riječ o robu propovjedniku pročula se medu drugim robovlasnicima te su nudili novac kako bi motivirao robove po drugim farmama. Obilazio je farme i citirao Bibliju. Vidio je užas kroz koji prolaze robovi i postao je bijesan. Skupio je istomišljenike i organizirana je pobuna. Birth of the nation.

Glumci nisu prvoklasni što je apsolutno u rangu cijelog filma. Nate Parker, Arnie Hammer, Penelope Ann Miller, Jackie Earle Haley, Mark Boone Junior, Aja Naomi King… Nikakva ili kratka karijera stoji iza njih. To je sasvim u redu jer bi bila greška ubaciti odličnog glumca među amatere koji bi sve zasjenio. Ovako je održan balans.

Birth of the nation nije loš film, ali definitivno nećete baš ništa propustiti ako ga propustite.

Fun fact: Biblija je jedina knjiga koju je Nat Turner ikad pročitao.