Recenzija filma ARRIVAL: Kad smo zaboravili komunicirati?

Arrival je zapravo iznenadio. Nije jedan u nizu filmova gdje se svađamo s vanzemaljcima jer nam žele oduzeti planetu. No, što je dobro u filmu?

Arrival je sf film u kojemu ostvarujemo kontakt s vanzemaljcima, ali ne na tipičan način gdje se svi na kraju poubijamo jer je njima cilj istrijebiti nas. Začudo.

Louise je svoju karijeru posvetila učenju jezika, trenutnih i izumrlih. Tako da je njezino znanje o lingvistici zavidno. Nakon što su NLO došli na nekoliko lokacija na zemlji, u posjet joj dolazi vojnik te joj je rekao da ju vojska treba kako bi ostvarili kontakt s vanzemaljcima iz letjelica. Nakon što je pristala, odlazi u kamp pored jedne od letjelica kako bi započeli misiju. Pridružuje joj se fizičar Ian. Proučili su materijale s kojima su raspolagali, ušli su u letjelicu i započeli razgovor. Nakon nekog vremena, razvili su dijalog te je u jednom trentku došlo do nesporazuma. Taj dio filma poprilično je uništio cijeli dojam. Paralelno s tim što se događalo u letjelici, Louise je doživljavala vizije o svojoj budućnosti.

arrival

Koliko god je dobro napraviti film u kojem je naglasak na komunikaciji, poznavanju jezika općenito te odnosu prema sadašnjosti i budućnosti, toliko je Arrival imao i grešaka.

Cilj filma bio je u prvi plan staviti važnosti sposobnosti komuniciranja. Pritom je bitno naglasiti kako su nas društvene mreže udaljile od fizičkog kontakta i dijaloga licem u lice. Louise je lingvistica koja još uvijek koristi “staromodne” metode komunikacije i upravo zbog toga bila je idealan izbor za ovakav pothvat. Opravdano. Također, vanzemaljci joj daju perspektivu budućnosti. Stoga, ona ima izbor kako joj pristupiti što joj daje mogućnosti manipulacije ostatka života. Što biste vi napravili kad bi znali što vas očekuje?

Nekoliko grešaka nemoguće je zanemariti. Događa se jedan od najvažnijih događaja u ljudskoj povijesti. Kako su ljudi pristupili tome? Podigli su nekoliko šatora pored letjelice, stavili nekoliko vojnika da se bave time bez uplitanja predsjednika i bez previše međunarodne komunikacije. Mladi vojnik, koji uopće nebi trebao biti tamo, ukrade eksplozivnu napravu i ugrozi povijest čovječanstva. Kinezi odluče napasti letjelicu jer je Louise mooožda krivo protumačila znakove koje je dobila prilikom dijaloga. Napad zaustavlja telefonskim pozivom. Smiješno.

Preporučiti Arrival ili ne? Evo razmišljam, ali odluku ću prepustiti vama. Nije riječ o tipičnom sf filmu gdje se na vanzemaljce gleda kao na zlo koje hoće prepoloviti Zemlju na dva dijela. Međutim, film je dosadnjikav i ne donosi ništa toliko zanimljivo da bi bio neophodan.