Recenzija filma SPLIT: Ravnoteža mentalne nestabilnosti

Split je film M. Night Shyamalana. Nakon Šestog čula, koji je mini remekdjelo, nanizao je nekolicinu loših filmova. Je li se iskupio Splitom?

Split nije materijal za Oscara, ali ima elemente za neke manje nagrade. Ovaj horor triler donosi korijene Shyamalanove mašte koje smo kroz godine zaboravili. Poremećaj ljudske psihe iskoristio je na odličan način. Međutim, zbog zanosa koji se tiče glavnog lika, ostatak filma ne održava balans.

James McAvoy glumi Kevina, lika koji pati od poremećaja ličnosti. U njegovoj glavi žive 23 osobe. Prikazano ih je 8. Tih osmero je u nekakvom dogovoru otelo tri djevojke koje je on držao zatvorene u sobi. Redovito je odlazio psihijatrici koja mu je pokušavala pomoći. Iako je tvrdio da mu se stanje popravlja, ona je bila uvjerena u drukčije. Djevojke su pokušavale pobjeći, no bezuspješno. Sve osobe koje su ga posjedovale, govorile su o dolasku 24. ličnosti koje se boje. Psihijatrica je vjerovala da to nije istina, ali shvatila je da nešto nije u redu. Odlučila je posjetiti ga kako bi vidjela njegov dom. Otkrivši da je oteo djevojke, zatočio je i nju. Tad se pojavila i zadnja osoba koja je imala nadljudske sposobnosti.

split

James McAvoy gotovo da si je obilježio karijeru izvedbom u filmu Split. Nevjerojatna transformacija facijalne ekspresije, ovisno o liku kojeg glumi, apsolutno me oduševila. Na temelju njegovog lica, možete zaljučiti kad je došlo do promjene lika, neovisno o tome je li u tom trenu naglašeno da je drugi lik preuzeo njegov um. Svaki lik ima svoj ton glasa, pokrete, ponašanje, stil, način razgovora… Jasno će te ih raspoznati. Impresivno.

Ostatak likova su toliko pali u sjenu da je kontrast jednostavno prevelik. Djevojke su očajno prikazane. Interakcija je neuvjerljiva, nijedna nema osobnost, neusporedivo su lošije od glavnog lika… Anya Taylor-Joy, Haley Lu Richardson i Jessica Sula, žao mi je. Morat će te čekati bolju priliku.

Split preporučujem. Iako ima masu nedostataka, glavni lik je nadmašio očekivanja.