Književni petak – Recenzija knjige “Slast na dnu pite”

Pisac Alan Bradley autor je mnogih knjiga za djecu. Roman “Slast na dnu pite” prvi je izlet u književnost za odrasle i to se u njegovom stilu pisanja prilično osjeti. Knjiga je osvojila brojna priznanja – od nagrade za najbolji kriminalistički roman Dagger Award, do najviših mjesta na svim najvažnijim popisima najprodavanijih knjiga 2009. godine – Amazon.com, NYT Bestseller List, Times Online, Hottest Read, Indie List itd.

Početak je 1950-ih, u selu Bishop’s Lacey gdje živi glavna junakinja ovog romana Flavia de Luce. Flavia de Luce, znatiželjna i luckasta najmlađa kći u obitelji de Luce, svoje slobodno vrijeme provodi u kemijskom labaratoriju i smišlja razne pokuse kojima, naravno izluđuje svoje starije sestre.

Njezinu idilu prekida čudan razgovor njezinog otca s nepoznatim muškarcem, kojeg prisluškuje. Sljedećeg jutra u gredici krastavaca pod prozorom spavaće sobe, Flavia pronalazi onog istog neznanca koji umire pred njezinim očima. Nakon što je zaključila da policija ne rad svoj posao onako kao bi trebala, Flavia kreće u vlastitu istragu, uvjerena kako je u ubojstvo upetljan njezin otac koji je posljednji razgovarao sa sada već mrtvim neznancem. Posljednji, ako s tog kratkog popisa izuzmemo Flaviu, koja je neznanca pronašla dok je još bio živ. Posljednje što joj je uspio reći bilo jest – Vale.

Istraga ju je odvela u očevu prošlost, sve do vremena kada je pohađao školu, sve do sumnjivog samoubojstva jednog profesora koji mu je predavao i čudne ekipe s kojom se otac de Luce družio. Leš iz vrta jedan je od njegovih školskih prijatelja, a interes za priču pokazao je još jedan kolega iz školske ekipe, koji nakon dugo vremena ponovno dolazi Flavijinom ocu raščistiti dugove iz prošlosti.

Flavia de Luce, jedanaestogodišnje čudo od djeteta, djevojčica kojoj su glavna strast kemijski eksperimenti i proučavanje otrova, odluči ostaviti po strani svoje epruvete i Bunsenove plamenike i sama se upustiti u rješavanje zločina.

Autor je priču osmislio na vrlo zanimljiv način. Međutim, u njegovom stilu osjeća se kako je dugi niz godina prvenstveno pisao romane za djecu. Bradleyju, naime, nedostaje onog “suspensa” u pisanju, što će istinski ljubitelji krimića svakako primijetiti. Dok pak s druge strane, već navedena “profesionlana deformacija”, unosi dašak noviteta i zanimljivosti u obliku Flavije. Ona je unijela neuobičajenu zabavu u kriminalistički žanr, pa je tako “Slast na dnu pitu” knjiga koju ćete, unatoč netipičnom stilu za ovaj žanr, sigurno pročitati do kraja.