Vijesti

U HUMANITARNE SVRHE Slavonac biciklom planira obići svijet u 100 dana

Slavonac Hrvoje Jurić (33) nalazi se trenutno u australskom Perthu, na pola puta avanture biciklom kojom želi srušiti Guinnessov rekord. Uz njega je i suputnik u kamperu, Matija Pospihalj, piše 24 sata.

Do Vladivostoka je prošao ukupno 11.850 kilometara, a 10.036 kilometara pedalirao je samo kroz Rusiju. Letom iz Vladivostoka, Hrvoje Jurić (33) iz Vrbice u Slavoniji 3. kolovoza sletio je u australski Perth, odakle nastavlja sa svojom avanturom. Na put oko svijeta biciklom iz Zagreba krenuo je 8. lipnja.
Namjera mi je pedalirati 29.000 kilometara i oboriti Guinnessov rekord. Put je zacrtan od istoka prema zapadu. Početna i krajnja točka je u Zagrebu. Ja sam prvi koji će biciklom pokušati proputovati svijet i nadam se u tome uspjeti – kaže hrabri avanturist.
Projekt se zove Giant World Tour i na službenoj stranici nalazi se tajmer koji broji vrijeme koje je do sada proveo na putovanju. S njim ide i snimatelj Matija Pospihalj koji bilježi sve trenutke putovanja. Od materijala će napraviti dokumentarni film. Osim toga, uz Hrvoja, vozi kamper u kojem imaju tuš, krevete, kuhinju i sve što im je potrebno. Do sada je prošao kroz Sloveniju, Austriju, Slovačku, Češku, Poljsku, Litvu, Latviju i Rusiju.
Do Litve je krajolik bio sličan onome u Hrvatskoj, no kada sam došao u Baltičke zemlje bio sam fasciniran ravnicom i bogatim šumama, a po kojoj ide samo cesta koja vijuga – kaže Hrvoje.
Plan je bio je da ipak prođe kroz Bjelorusiju, no slučajno je saznao kako unatoč bjeloruskoj vizi, iz Bjelorusije ne može ući u Rusiju.
To mi je ispričao prijatelj Igor Kukec koji je motorom putovao do Vladivostoka. On je za mene bio oči i uši Rusije jer mi je u detalje opisao moguće poteškoće koje bi nas mogle snaći na putu do krajnjeg istoka – kaže Hrvoje.
Bez obzira što je rutu preusmjerio na Baltičke zemlje, imao je problema s ulaskom u Rusiju.
Ako ste mislili da je u Hrvatskoj birokracija problem, odite u Rusiju. Tražili su nas dokument za kamper, za kojeg nitko nikada nije čuo i to na ruskom. Kako je bila subota, do ponedjeljka smo čekali prevoditelja i javnog bilježnika i tek u utorak smo uspjeli ući u Rusiju – priča nam mladi avanturist.
Hrvoje je prije puta sve dobro isplanirao, rutu, izlaz iz nenadanih situacija pa i dnevnu kilometražu od 300 kilometara koju treba ispuniti kako bi na vrijeme oborio rekord. No na terenu je ipak bilo drugačije.
Sve ovisi o vremenu i o terenu. Ponekad dopedaliram 300 kilometara, a nekada 200. Uglavnom je to između 250 do 270 kilometara – kaže Hrvoje i dodaje kako su se morali požuriti do Vladivostoka zbog leta.
Prolazeći kroz Sibir bilo je teže pedalirati zbog vremenskih uvjeta i terena.
Tjedan dana prije dolaska u Vladivostok bilo je loše vrijeme. Padala je kiša, a temperatura je pala ispod 7 stupnjeva. Na ovakve temperature sam se pripremio jer sam dobro istražio kakvi nas uvjeti mogu snaći, ipak prolazimo kroz Sibir. No ono na što nikako nisam mogao utjecati su loše ceste. Zna se dogoditi da odjednom počne makadam, bez oznaka da su radovi na cesti. Sad dodajte kišu i eto vam blata, kamenja i podloge koja nimalo ne odgovara cestovnom biciklu – kaže Hrvoje i dodaje kako je taj dan završio tek u 4 ujutro, ali je uspio odvoziti 280 kilometara.
Ljudi koje su susretali na putovanju, na prvu su bili su rezervirani – Hrvoje u biciklističkom odijelu, Matija koji sve bilježi kamerom i ogroman kamper koji pored starih Lada koje voze Rusijom, podsjeća na svemirski brod.

Više na 24 sata.

Foto: Giant World Tour by Hrvoje Jurić

likaclub icon Čitaj najbolje ličke vijesti. Skini aplikaciju Lika app.