Tamarina RECENZIJA kultnog filma PSYCHO (1960)

Gotovo dva sata oduševljenja. „Psycho“ se s razlogom diči titulom kultnog dijela filmske industrije. Vrlo malo radnje je sastavljeno u jako dobar film.

Dramatična priča, odlične scene i ono najbitnije – jednostavnost, napravljeni su na temelju odlične Hitchcockove ideje i zavidnog talenta. Cijelom dojmu pridonosi i prepoznatljiva glazba koja je do danas nenadmašena. Jedan od rijetkih soundtracka koji se može usporediti sa „Psychom“ je soundtrack iz „Halloweena“ (1978.). Fotografije u filmu umjetnički upotpunjavaju priču. Vjerujem da je film donio blagu revoluciju u filmskoj industriji zbog svoje psihološke ideje koja se do tad, na taj način, nije pojavljivala.

Krađa novca, bijeg, hotel usred ničega, samac s majkom, privlačna žena… Sama priča na početku filma je vrlo zanimljiva, ali pomislila sam da će jednostavnost koja se provlači kroz cijeli film i nedostatak radnje, rezultirati loše. Pozitivno sam se iznenadila! Upravo ta obilježja čine film posebnim. U jednu ruku, prikazano je malo. Ali u drugu, prikazano je sve. Nedostatak radnje nije negativna strana filma što potvđuje jeziva i potresna činjenica da je Norman Bates živio u kući s majkom, koju je prije toga iskopao iz groba i balzamirao. Najnapetiji dio je kad se Lila Crane približavala kući Normana Batesa. Snimanje vrata i približavanje Lile prema vratima jedna je od, meni osobno, boljih scena u filmu. Govoreći o scenama htjela bih izdvojiti i onu na kraju filma jer je na nevjerojatno jednostavan način naglasila karatker i psihičko stanje glavnog lika.

Lik Normana Batesa je tipičan dio horor priče. Ključ radnje je mentalno nestabilan mladić koji živi s majkom. Bavi se balzamiranjem životinja i vodi hotel. Disfunkcionalna događanja u obitelji, točnije, gubitak oca i ponašanje njegove majke utjecala su negativno na njegovu psihu. Malo je činjenica rečeno i izneseno o njegovom karakteru, ali dovoljno da se lik realno prikaže. Svijet u kojem sam živi poremetila je Marion Crane. Mislim da je ona prikazana kao preblaga. Nije na mene ostavila previše jak dojam jer smatram da osoba koja se upušta u ilegalne radnje u kakve se ona upustila treba biti odlučnija.

Film „Psycho“ je fenomen svog vremena jer je bolji i kvalitetniji od većine horor trilera koji se danas snimaju. Jedan od rijetkih suvremenijih horor trilera za koji bih rekla da je kvalitetan je priča o Hannibalu Lecteru. Ideja i priča „Psycha“ su odlični. Tema je idealna za horor film. Lako ga je pratiti. Scene su povezane, iz jedne se može naslutiti kako će radnja ići dalje, ali postoji doza neizvjesnosti što je dobro. Jedino šta mi se nije svidjelo je ubojstvo pod tušem, ali vjerujem da je Hitchcock tim načinom ubijanja htio pridonijeti šokantnosti jer nije bilo uobičajeno 1960-ih vidjeti scenu u kojoj ubijaju ženu koja je pritom gola.

“Psycho” je jedan od onih filmova koji pripadaju must see listi. Definitivno ga preporučujem!