Recenzija filma SOUTHPAW: Rocky, stani u sjenu Gyllenhaala

Southpaw je film čija kvaliteta ide u dva smjera. Onaj loš tiče se već ispričane priče koju smo gledali u bezbroj filmova. Dobar dio je nevjerojatna pojava Jakea Gyllenhaala!

Jake Gyllenhaal kvalitetan je glumac kojeg smo imali prilike gledati u dobrim filmovima. Međutim, unatoč odličnoj glumi, nijedna ga uloga nije istaknula. Southpaw ga je predstavio na najbolji mogući način. Iznimno je teško mijenjati fizički izgled kako bi se glumci prilagodili ulozi. Upoznati smo s dramatičnim mogućnostima tjelesne transformacije Toma Hardyja, Chistiana Balea, Curtisa Jacksona itd. Sada je i Jake Gyllenhaal pokazao predanost i trud. Neopisivo kvalitetna gluma uspjela je dočarati emociju običnog scenarija. Apsolutne pohvale! Raspodjela uloga je pogodak. Rachel McAdams solidno se uklopila, ali poslije The Notebooka, nitko joj ne pristaje dobro kao Ryan Gosling.

southpaw

Nakon Rockyja, svaki film o boksu “uzima se s rezervom”. Opravdano. Svaka priča je ista: boksač je imao težak život, boks ga je izvukao, upropastio si je karijeru i onda ga je boks opet vratio na vrh. Razumijem da je potrebno napraviti dramu oko boksa, ubaciti ženu i dijete, nekoliko mutnih likova, par iskrenih prijatelja, dobrog trenera, lošu dvoranu, ekstremne uvjete za treninge, protivnika… Ali! Treba nam nešto novo. Svi kao da slijede šablonu i samo izmjenjuju glumce. A uspjeh filma ovisi o izvedbi glumca. Rocky je na vrhu hijerarhije, dok si svi ostali pronalaze mjesto negdje ispod. Southpaw je blizu vrha. Priča je predvidljiva, sve će te zaključiti unaprijed i ne očekujte napete scene borbe.

southpaw

Southpaw nije film o sportu nego o čovjeku. Sport je korišten kao dio života osobe. Billy kroz boks pokušava uzdržati obitelj, a potom se iskupiti za greške koje je nenamjerno napravio. Ponavljam, film ste već vidjeli, ali ne i Jakea Gyllenhaala u takvom izdanju. Čak i da se ne trudite fokusirati na njega, sve ostalo je toliko u njegovoj sjeni da će te do kraja filma pratiti samo njegovu ekspresiju. Pogotovo ako ste upoznati s njegovim prijašnjim ulogama.

Nisam impresionirana, ali sam zadovoljna.