Recenzija filma SNOWDEN: Laptop vam je ugašen, ali vidim vas preko kamere

Snowden je film čija će vas radnja pomalo šokirati. Nećete vidjeti ništa što već ne pretpostavljate, ali kada uđete u korijen činjenice da vas se špijunira u vlastitom domu svaki dan cijeli dan, preispitat će te navike.

Snowden je informatičar. Samouk je i nije visoko obrazovan. Međutim, njegove sposobnosti nadmašuju svaki prosjek. Zbog te činjenice, radio je za CIA. S obzirom na to da je imao pristup povjerljivim informacijama, znao je puno o protuzakonitim radnjama američke vlade. Točnije, riječ je o špijunaži građana. Svaka poruka koju ste ikad napisali na nekoj od društvenih mreža – pogledalo ju je nekoliko ljudi. Svaka slika koju se objavili na internetu – ostat će tamo zauvijek. Sve što ste napravili ispred laptopa s kamerom, čak i ako je bio ugašen, netko je negdje vidio. Pod izlikom smanjenja kriminala, počinjeno je kriminalno djelo. Snowden je s prikupljenim informacijama izašao u javnost. Vlada ga je prozvala izdajnikom. Koga je izdao?

Nakon što je bio prisiljen napustiti Ameriku zbog izbjegavanja uhićenja, pobjegao je u Rusiju koja je valjda jedva čekala Amerikanca s tajnim informacijama. Dobio je azil na tri godine. Priča je nevjerojatna, ali film… Nemojte ga gledati pred spavanje, zaspat će te ubrzo.

snowden

Joseph Gordon Lewitt dobio je ulogu Edwarda Snowdena. Koliko god on prosječan glumac bio, vjerodostojno je prikazao Snowdenov karater. Film je radnjom poučan, ali toliko dosadnjikav da ne znam koliko ću pogriješiti ako napišem da ga pogledate ili ne. Neke činjenice koje vidite u filmu natjerat će vas na razmišljanje, ali ne toliko efektno da vas navede na mijenjanje navika. Sporedne glumce ćemo ostaviti na sporednom mjestu jer fokus filma nije gluma nego poruka. Radnju je prilično naporno pratiti jer gledate u ekran i ponavljate sami sebi da se nešto napokon dogodi. Uzevši u obzir kontroverzu, očekivala sam puno bolju filmsku realizaciju.