Recenzija filma FENCES: Koliko su visoke vaše ograde?

Fences je adaptacija kazališne predstave o gradnji ograda. Neki grade ograde kako bi zadržali ljude vani, drugi ih grade kako bi ih zadržali unutra. Zašto vi gradite svoje?

Fences je uradak Denzela Washingtona. Kazališna predstava pretvorena u film donijela je manje uzbuđenja nego što bi donijelo farbanje ograde. Međutim, velike pouke prikazane su kroz realne životne situacije kakve rijetko kad u filmovima današnjice možete pronaći. Figurativno, kroz cijeli film grade se ograde: između sina i oca, između muža i žene, između snova i realnosti, između mogućnosti i potreba… Situacije u kojima smo se svi nekad našli prikazat će vam jedan od mogućih ishoda.

Troy Maxson komunalni je radnik čiji je propali san bio da postane igrač baseballa. Karakterno nije simpatičan, egocentrik je i tradicionalan, ali nije negativac nego muž i otac kojeg je život naučio da bude takav kakav je. Njegova žena Rose, njegova je suprotnost. Ona predstavlja njegov mir i sve ono što on ne može biti. Stariji sin Lyons odlučio je kruh zarađivati glazbom, a ne fizičkim radom. Mlađi sin Cory želi biti ono što Troyu nikad nije uspjelo – igrač baseballa.

fences

Razočaran ponašanjem sinova, nagovara mlađeg da odustane od sporta te da se zaposli jer je Troyeva samodiskriminacija razvila odbojnost prema uspješnosti afroamerikanaca u baseballu. Argumenti kojima se koristi, “živiš pod mojim krovom, radit ćeš kako ja kažem”, naveli su Coryja da odustane i od sporta i od rada. Naime, pridružio se vojnim snagama kako bi postavio ogradu između sebe i oca. Sve ostale ograde pronađite gledajući film.

Glumačka ekipa u ovakvom filmu morala je biti besprijekorna. Radnja je svedena na vrlo mali prostor – u kući. Ograničenost kretanja i iskazivanja ponašanja u različitim okolnostima, primorala je glumce da iskoriste svoj talent maksimalno. Scenarij je odličan te su ga glumci odlično realizirali. Scene na trenutke budu dosadne, većinom kroz monologe, ali monolozi su esencijalan dio ostvarivanja cilja. Denzel Washington, Viola Davis, Stephen Henderson, Jovan Adepo, Russell Hornsby i  Mykelti Williamson dočarali su emocije koje donosi gradnja ograda.

Kišno popodne, neda vam se nikud i ništa. Tad pogledajte ovaj film. Jednako je uzbudljiv. Ali obavezno ga pogledajte!