Recenzija filma COCO: Nedostatci tradicionalnog odgoja

Coco je Pixarov spoj meksičke kulture i glazbene umjetnosti. Kako tradicionalni odgoj i hijerarhija u obitelji utječu na suvremeniji odgoj djeteta?

Coco je novi animirani film kojim se Pixar istaknuo. Popularan zvuk meksičke gitare stavljen je u crtić te je kroz radnju prikazana meksička kultura. Tema filma dotiče se obitelji kroz više generacija i njihov suživot s naglaskom na hijerarhiju koja podrazumjeva malo konzervativnosti.

Coco je dječak koji živi prosječan život. Obiteljski posao koji se radi već generacijama jest proizvodnja cipela. Posebno su osjetljivi na glazbu. Nitko ne smije slušati glazbu, baviti se glazbom, ništa vezano uz glazbenu umjetnost. Međutim, meksički glazbeni stil je specifičan i jedan od najprepoznatljivijih dijelova njihove kulture. Coco nije mogao sakriti svoju strast prema gitari. Iako mu je obitelj branila da uopće pogleda u gitaru, nije mogao pobjeći od onoga što mu je “u krvi”.

Pokušao je prijaviti se na natjecanje za koje mu je trebala gitara. Baka je razbila njegovu pa je on pokušao posuditi onu svog idola. Njegov idol je davno umro i gitara mu je bila izložena u grobnici. Nakon što ju je uzeo i zasvirao, našao se u zagrobnom svijetu. Pustolovine koje je doživio tamo, pomogle su mu da shvati snagu obiteljskih veza te da skupi hrabrost i pokaže obitelji da se ne trebaju užasavati glazbe zbog nesretnih okolnosti iz prošlosti.

coco

Coco je simpatični uradak temeljen na meksičkoj tradiciji. Pored komičnih i zabavnih dijelova donosi nam i prednosti te nedostatke tradicionalnog odgoja. Vremena se mijenjaju i način odgoja specifičan za naše bake i djedove, ne može se primijeniti danas. Opće je poznato da stariji ljudi više žive u prošlosti nego u sadašnjosti te ne shvaćaju da će sadašnjost djece biti njihova prošlost kada baka i djedova više ne bude bilo. Tipičan primjer nedostatka kominikacije koji je izazvao međugeneracijsko nerazumijevanje.

Ovo nije najbolji Pixarov film, al je negdje pri vrhu. Ističe se time što je tematski drukčiji. Problematika se tiče predvidljivosti. Zabavan dio filma su boje, glazba, emocije, dinamičnost i priča o hrabrosti dječaka koji nije odustajao od svojih snova.

Definitivno pogledajte!