DogađanjaTurizam

NINO I VERONIKA POVEZALI #4tockehrvatske! Za 8 dana prešli put od 3100 kilometara

Nakon 8 dana putovanja i 3100 prijeđenih kilometara, završen je veliki pothvat koji obilazi četiri krajnje geografske točke Hrvatske! Nino Salkić, poznati senjski  fotograf i kolega iz naše redakcije portala, s djevojkom Veronikom Petković prošli tjedan je krenuo iz Senja na put oko cijele Hrvatske. Nakon Savudrije na zapadu,  Žabnika na sjeveru i Iloka na istoku, Nino i Veronika su u utorak krenuli prema Prevlaci gdje se nalazi najjužnija točka Hrvatske. U nastavku pročitajte kako su izgledala posljednja tri dana ove velike avanture!

Nakon što smo presložili stvari i prenoćili u Gračacu, naše putovanje se nastavlja te ujutro krećemo dalje put juga.
Putem kratko stajemo u Kninu opskrbiti se namirnicama za ostatak puta. Nakon kupovine odlučujemo stati i doručkovati pokraj slapa Krčić koji se nalazi na nekoliko minuta vožnje od centra Knina. Slap Krčić ili u narodu poznat i kao “Veliki buk” je 22 metra visok vodopad kojim se rijeka Krčić obrušava u Krku. Zbog miniranja, pregrađivanja i izrade komore u njegovoj sedrenoj barijeri, kao pokušaja da se na njemu izradi hidroelektrana, sveden je na povremeni slap. Slap Krčić ima i legendu koja kaže da je nekada na brdu lijevo od slapa postojala utvrda koja je služila za obranu mosta. Legenda kaže da će ljudi ponovno  izgraditi most kada Krčić više nikada ne presuši i kada ljudi prestanu međusobno ratovati.

Slap Krčić u Kninu, foto: Nino Salkić

Nakon doručka i obilaženja slapa Krčić nastavljamo dalje, sljedeća znamenitost koju odlučujemo posjetiti je izvor rijeke Cetine – “Glavaševo vrelo” u selu Cetina. Prekrasna boja izvora Cetine u prirodnom kamenjaru, stotinjak metara ispod kamenih litica malo će koga ostaviti ravnodušnim.

Na izvoru Cetine, foto: Nino Salkić

Uz prekrasno vrelo Cetine na samom rubu litica nalazi se i najstarija starohrvatska crkva u Hrvatskoj – crkva sv. Spasa sagrađena u 9. stoljeću. Cestama Dalmatinske zagore kroz brojna sela i gradove nastavljamo prema jugu, zastali smo tek podno planine Biokovo sa čijih se vrhova bijelio svježe napadani snijeg.

Cestama ispod Biokova, foto: Nino Salkić

Uz još malo vožnje podno Biokova bližimo se dolini Neretve.

Prema dolini Neretve, foto: Nino Salkić

Dolazimo u Opuzen, mjesto koje je smješteno usred delte Neretve okruženo beskrajnim poljima mandarina. Pred kraj dana odlazimo do samog ušća Neretve, uz prekrasne vidike na Neretvansku dolinu i na naše Jadransko more također promatramo kitesurfere koji uživaju na južnom vjetru.

Na ušću Neretve, foto: Nino Salkić

Delta Neretve je zbog svog položaja i povoljnih vjetrova destinacija za kitesurfere iz cijelog svijeta.

Kitesurferi na ušću Neretve, foto: Nino Salkić

Dan se bližio kraju te noć provodimo u Opuzenu. Iduće jutro napuštamo Neretvansku dolinu i nastavljamo putovanje prema jugu, putem prolazimo kroz Neum pa preko Neuma dalje za Dubrovnik.

Dubrovnik, foto: Nino Salkić

Nestrpljivi, prolazeći kroz Dubrovnik odlučujemo da ipak idemo dalje, do naše krajnje točke ovog putovanja (rt Oštra). Prolazimo tako Jadranskom magistralom kroz Konavle i pred sam kraj skrećemo na poluotok Prevlaka preko kojeg nas vodi uska cestica do samog juga Hrvatske. Vozeći se uskom cesticom uz more u jednom trenutku otvara nam se pogled prema utvrdi na Prevlaci koja označava posljednju točku našeg putovanja.

Utvrda na rtu Oštra, foto: Nino Salkić

Stajemo podno utvrde i odlazimo na stijene koje se nalaze ispod nje, sa stijena se pruža prekrasan pogled na otvoreno more Jadrana i zaljev Boka kotorska u Crnoj Gori.

Na najjužnijoj točki Hrvatske (Rt Oštra), foto: Nino Salkić

Kratko stajemo kako bismo se fotografirali i uživali u pogledu, a zatim nastavljamo dalje prema Dubrovniku, točnije brdu Srđ iznad samog grada s kojeg se pruža prekrasan pogled na Dubrovnik i okolicu. Spuštajući se sa Srđa prema starom gradu Dubrovniku krenula je obilna kiša, a s njom i gužve zbog kojih nismo bili u mogućnosti spustiti se u sami grad Dubrovnik.

Dubrovnik sa Srđa, foto: Nino Salkić

Iz tog razloga nastavljamo dalje prema sjeveru i mjestu Trsteno u kojem obilazimo Arboretum Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, to je jedini arboretum na hrvatskoj jadranskoj obali, te najstariji hrvatski spomenik vrtne aritekture i najstariji arboretum na svijetu.

Barokna fontana iz 1936. godine u arboretumu Trsteno, foto: Nino Salkić

No, uz sve nabrojano negova popularnost je još i veća jer se baš u arboretumu na nekoliko lokacija snimala poznata serija Igra Prijestolja (Game of Thrones).

Na mjestu snimanja serije Game of Thrones, foto: Nino Salkić

Put nas nakon Trstenog vodi natrag, dalje preko Neuma, pa opet preko Neretvanske doline u mjesto Baćina kraj kojeg su istoimena jezera. Baćinska jezera su relativno mala, ali spadaju u red najzanimljivijih pojava u hidrografiji krša. Zbog svog položaja i prekrasne prirode koja ih okružuje Baćinska jezera su oaza mira za sve one koji traže odmor u ovom dijelu Hrvatske.

Baćinska jezera, foto: Nino Salkić

S obzirom na to da je ostalo još dosta dana pred nama, ali i zbog kiše koja nas je pratila od Dubrovnika, odlučujemo nastaviti putovanje dalje prema sjeveru. Prolazimo tako Makarskom rivijerom, spoj plavog Jadranskog mora, prekrasnih plaža i moćne planine Biokovo ovom kraju daje posebnu vizuru i ljepotu. Put nas dovodi u Omiš, gradić u srcu Dalmacije koji se nalazi na ušću rijeke Cetine.

Omiš, Nino Salkić

Uz brojne prirodne ljepote samog grada i kanjona cetine u njegovom zaleđu, Omiš je i popularno odredište penjača koji traže svoju dozu adrenalina na strmim liticama kanjona Cetine.

Penjači u kanjonu Cetine, foto: Nino Salkić

Omiš je, zbog kiše koja nije prestajala, bio i posljednje stajalište na našem putovanju toga dana te putem preko Splita i Šibenika ne stajemo sve do Zadra.  U Zadru odlučujemo provesti dva dana, kako bismo se odmorili i istražili grad i njegove znamenitosti.

Crkva sv. Donata, foto: Nino Salkić

U Zadru, uz brojne povijesne znamenitosti grada, neizostavno je posjetiti i zadarski Pozdrav suncu te Morske orgulje.

Zadarski Pozdrav suncu, foto: Nino Salkić

Dan odmora i istraživanja Zadra bližio se kraju i došlo je vrijeme da krenemo dalje putem Jadranske magistrale prema cilju našeg višednevnog putovanja Hrvatskom. Putem prema Senju stajemo na vidikovcu iznad uvale Zavratnica predahnuti i protegnuti noge.

Zavratnica, foto: Nino Salkić

Nakon 8 dana i 3100 kilometara stižemo na cilj u Senj koji je bio i početna točka našeg putovanja.

Na cilju nakon 3100 kilometara, foto: Nino Salkić

Još jednom se zahvaljujemo našim sponzorima na putovanju: Suzuki Antares Centru, Prizma foto, Lika Club, Duplex Grafika i Fotocom koji su prepoznali našu ideju i pomogli u njenoj realizaciji.

Bilo je ovo nezaboravno iskustvo koje ćemo pamtiti dok smo živi!

Fotografije s putovanja moći ćete gledati na našim društvenim mrežama uz oznaku : #4tockehrvatske i #4pointsofcroatia

U planu nam je predavanje i prezentacija fotografija na temu našeg putovanja, no o tome uskoro više.

Sad prvo slijedi kratki odmor!

Veronika i Nino.

Foto: Nino Salkić

likaclub icon Čitaj najbolje ličke vijesti. Skini aplikaciju Lika app.